ההבדל בין קארטינג שתי פעימות לקארטינג ארבע פעימות
 
קודם כל הגדרה כללית על קארטינג: קארטינג הוא ענף בתחום הספורט המוטורי. זהו מרוץ מכוניות המבוסס על מכוניות הנקראות קארט.
פעילות קארטינג מתקיימת לרוב במסלולי מרוצים הייעודיים לשם כך. ישנם סוגים רבים של קארטים, החל מקארטים פשוטים הזמינים לקהל הרחב במסלולי בילוי ושעשוע , קארטים המשמשים למרוצי חובבים , וכלה בקארטים המשמשים ככלי מרוץ מקצועיים באליפויות העולם.
בוא נדבר קצת על ההבדל , בקארטינג שתי פעימות מנסים להלביש על השילדה כמה שפחות דברים , זה מתבטא בכך שישנם פחות מגנים , חלקים יותר קלים והקארט פחות ניתן להתאמה .
לעומת זאת בקארטינג 4 פעימות , קארט "שעשוע" מרכיבים על גוף הקארט מגנים ( עלמנת שהכלי ישרוד יותר זמן ) מרכיבים מסילות לשם כיוונון הרכב לנוחיות הנהג התורן , חלקים יותר מסיביים לפחות תקלות ועוד .
ועכשיו נעבור להבדלי מנוע , קצת על מנוע שתי פעימות :
המנוע עצמו דומה במבנהו למנוע ארבע פעימות, עם מספר הבדלים. ראשית, במנוע שתי פעימות אין שסתומים, ובמקומם יש פתח יניקה ופתח פליטה, שהבוכנה מכסה ומגלה לסירוגין בתנועתה. שנית, קיים במנוע שתי פעימות "צינור בירוץ", שדרכו התערובת הדליקה נכנסת מ"מגל הארכובה" שמתחת לגליל אל מעל לבוכנה לפני פעימת הדחיסה.
אופן פעולתו של מנוע זה :
פעימה ראשונה: הבוכנה עולה למעלה בשל עקרון ההתמדה מהמהלך הקודם (ובאין מהלך קודם – בשל הדחף מהמתנע) ודוחסת את התערובת הדליקה (פעימת דחיסה), תוך שהיא מכסה את פתח הפליטה ומגלה את פתח היניקה; בו-בזמן תערובת דליקה חדשה נשאבת מהמאייד אל תוך מכל הארכובה שמתחת לגליל (פעימת יניקה).
בין הפעימות: התערובת הדליקה ניצתת והבוכנה מתחילה לנוע כלפי מטה (פעימת בעירה).
פעימה שנייה: הבוכנה יורדת למטה לאחר פעימת הבעירה, תוך שהיא פותחת את פתח הפליטה ומכסה את פתח היניקה (פעימת פליטה); בו-בזמן התערובת הדליקה נדחפת על ידי הבוכנה ממכל הארכובה אל תוך צינור הבירוץ ומשם אל מעל לבוכנה (התחלת פעימת דחיסה).
למבנה מערכת הפליטה במנוע דו פעימתי יש חשיבות רבה. מאחר שאין שסתומים, הלחץ המוחזר מהמפלט משמש כתחליף לשסתום ומסייע בדחיסת תערובת דלק/אוויר/שמן לפני הצתה. זו למעשה הסיבה שמנועי כלי רכב דו פעימתיים (כגון קטנועים) מצוידים ב"אגזוז לחץ".
ועכשיו נעבור למנוע החלש היותר (הקיים במסלולנו לקהל הרחב) , מנוע ה4 פעימות :
מחזור ארבע פעימות הוא סיווג של מנוע בעירה פנימית. מנוע ארבע פעימות פועל בצורה מחזורית. כל מחזור מורכב מארבע פעימות, שרק אחת מהן מספקת כוח לצרכן. מנוע ארבע פעימות משמש להנעת מכוניות, אופנועים, כלי שיט גדולים וכלי טיס. מנועי ארבע פעימות בדרך כלל שקטים יותר ובעלי נפח גדול בהשוואה למנועי שתי הפעימות.
אופן פעולתו של מנוע זה:
מחזור ארבע פעימות , יניקה , דחיסה , עבודה ופליטה .
הסיבוב שיוצרת תנועת הבוכנה מועבר בעזרת גלגלי שיניים לפתיחה וסגירה של השסתומים. במהלך פעימת היניקה שסתום היניקה פתוח והבוכנה יורדת. כתוצאה מכך הנפח בגליל גדל ותת-הלחץ גורם לתערובת הבערה - במנועי בנזין: תערובת של בנזין ואוויר מהמאייד, במנועי דיזל: אוויר נקי - להיכנס לחלל הצילינדר.
במהלך פעימת הדחיסה שני השסתומים סגורים והבוכנה עולה, בכוח האינרציה מהמהלך הקודם (ובמהלך ראשון - מהכוח שניתן לה על ידי המתנע). כתוצאה מכך הנפח בגליל קטן והלחץ בו גדל.
לקראת סוף המהלך של הבוכנה כלפי מעלה, ניצתת התערובת. במנועי בנזין התערובת ניצתת על ידי ניצוץ שיוצר המצת, ובמנועי דיזל מוזרק למערכת סולר אשר ניצת כתוצאה מהטמפרטורה הגבוהה שיוצר תהליך הדחיסה.
פיצוץ התערובת בצילינדר יוצר הדף הגורם לבוכנה לרדת שוב, ולהפוך את האנרגיה של הפיצוץ לאנרגיה קינטית היוצרת תנועה קווית, שהטלטל הופך לתנועה סיבובית ומסובב את גל הארכובה (ציר המנוע), אשר מחובר לגלגלים. מהלך זה נקרא פעימת עבודה, והוא המהלך היחידי מבין ארבעה מהלכי הבוכנה שבו הבוכנה מניעה את ציר המנוע.
במהלך פעימת הפליטה שסתום הפליטה נפתח והבוכנה עולה, כתוצאה מהאינרציה ממהלך העבודה. כתוצאה מכך הנפח בצילינדר קטן והגזים השרופים נפלטים החוצה דרך השסתום לכיוון סעפת הפליטה והמפלט.
לאחר מכן הבוכנה שוב מתחילה לרדת, ומתחיל מחזור חדש.
פתיחת וסגירת השסתומים המתאימים ברגע הנכון מתבצעת על ידי גל זיזים. גל הזיזים מונע על ידי גל הארכובה של המנוע באמצעות רצועה או שרשרת תזמון ולעתים באופן ישיר על ידי גלגלי שיניים.
לסיכום , לכל מנוע יש את יתרונותיו וחסרונותיו , מוזמנים לנסות את מנוע ה4 פעימות במסלולנו , לעבור הכשרה ולהמשיך להתקדם בעולם הקארטינג.

אולי מעניין אותך גם...

טופס מהיר


חדשות ומבצעים

  • ימי הולדת והפעלות לקטנטנים

    ימי הולדת מקוריים לילדים ,
    החל מגיל 4 שנים, במחירים מפתיעים !


  • מבצעים והנחות !!

    שווה להכנס לדף המבצעים..

  • קורסים מקצועיים

    במקום תוכלו ללמוד איך להיות נהג מירוצים מקצועי!!
    שאלו אותנו לגבי קורס נהיגת קרטינג מקצועי ומאתגר
  • שעות פעילות

    שעות פתיחה :

    שעות חורף
    ימים ה', ו', ש', א', - 10:00 - 24:00
    ימים ב', ג', ד' - 10:00 - 22:00

    שעות קיץ
    ימים ה', ו', ש', א', - 10:00 - 01:00
    ימים ב', ג', ד' - 10:00 - 24:00

    חגים וחופשות - 10:00 עד 01:00

    לקבוצות מתואמות : האפשרות מ 06:00 בבוקר ועד השעות הקטנות של הלילה..
  • דרכי יצירת קשר


    טלפון :  04-8501060  (מענה אנושי עד חצות)
    פקס   : 04-8500976
    אימייל   8501060@gmail.com
    מנהל כללי (ארנסט): 052-5549898
  • חדש בדן קרטינג

    רכבי קרטינג המתקדמים בעולם עכשיו בדן קרטינג!!
    SODI RX7 - תוצרת צרפת
  • חוג קרטינג

    חדש בדן קרטינג
    חוג קרטינג ראשון מסוגו בארץ
    לפרטים נוספים ניתן ליצור קשר עם המסלול
    04-8501060
  • קרטינג חוצות

    קרטינג חוצות המפרץ מותאם לנהיגת חורף ופתוח בכל ימות השנה 
    צרו קשר עוד היום לפרטים נוספים
    04-8501060