פורמולה סטודנט – מה שחלף ומה שבדרך
פורמולה סטודנט או בשפה הבינלאומית פורמולה SEA :

הינה תחרות בין קבוצות סטודנטים במוסדות להשכלה  גבוהה בעולם ,שבמרכזה תכנון ובנייה של מכונית מרוץ חד מושבית , הבנויה עפ"י תקנים בינלאומיים .
הפרויקט מסתיים בהעמדת אבטיפוס נוסע ל"בחינת הלקוח" בפועל, אירוע התחרות.
 בתחרות נבחן האבטיפוס בשקלול נקודות, על איכות התכנון, הביצוע, המחיר, חסכון בדלק, וכמובן הביצועים.
ביומיים הדינמיים של התחרות, נהגים מקרב הסטודנטים עצמם מתחרים, אמנם לא ראש בראש מטעמי בטיחות, אבל על זמנים מצטברים, ב 22 קילומטרים של הקפות .
עונת 2014 :
לאחר מחנה אימונים בדן קארטינג חיפה ובחינות נקבעו חמשת האנשים הבאים שינהגו ברכב הפורמולה באיטליה שנבחרו עפ"י קריטריונים שיוצגו בהמשך , והם:
מקסים שולמן , אלן עבוד , רינאן חלייחל , אנטון שקולניקוב ומור הרמן !
          
הוסר הלוט מעל רכב הפורמולה הראשון של הטכניון, במסגרת תערוכת פרויקטי תכן של הפקולטה להנדסת מכונות בטכניון. הרכב החדש, אדום ונוצץ, ישתתף בתחרות הפורמולה העולמית לסטודנטים FSAE שתתקיים בספטמבר הקרוב בעיר ורונה באיטליה. בתחרות ישתתפו קבוצות סטודנטים מ-50 אוניברסיטאות ברחבי העולם.
25 סטודנטים מפקולטות שונות בטכניון תכננו ובנו את הרכב בעצמם וכעת הוא נמצא בשלבי כיוון אחרונים. מהירות הרכב המקסימלית מגיעה ל-170 קמ"ש והוא בעל יכולת תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-4 שניות בלבד.
אחמד עומרי, סטודנט לתואר שני בטכניון, היזם ובעל החזון, הקים לפני שנה וחצי את קבוצת הפורמולה בפקולטה להנדסת מכונות. הוא הכין מצגת והזמין את הסטודנטים להרצאה שלו בנושא. לתדהמתו, הגיעו 80 סטודנטים ומתוכם התגבשה קבוצה של 25 סטודנטים וסטודנטיות, כולם שותפים לחזון בניית רכב פורמולה שישתתף בתחרות הפורמולה העולמית לסטודנטים. לפרויקט נרתם פרופסור ראובן כץ, ראש מגמת תכן וייצור בפקולטה להנדסת מכונות בטכניון, אשר דאג להם למעבדה ולשילובם במסגרת קורס פרויקטי גמר שנתיים. אחמד היה  לראש הפרויקט והקבוצה התחלקה לתתי קבוצות על פי תתי-המכלולים של הרכב.
"בעזרת קשרים שונים ומעט מזל גייסנו מתורמים שונים כ-400 אלף ₪," מספר אחמד, חלקם במזומן וחלקם בתמיכה בייצור ובלוגיסטיקה. יצאנו לתערוכות, הקמנו דוכנים, נסענו למפעלים שתרמו לנו יכולות ייצור והשגנו ימי אימון בנהיגת קרטינג בקניון חיפה. רבים לא האמינו שזה יכול לקרות אך הפרויקט תפס תאוצה. במהלך הבנייה התמודדנו עם שני אתגרים מרכזיים: הראשון האתגר ההנדסי הדרוש לבניית הרכב, משום שכולנו חסרי ניסיון ולא בנינו כלום בעבר, והשני, האתגר הניהולי."
דוריס פיטילון סטודנטית בפקולטה להנדסת מכונות שימשה כמנהלת הכספים והרכש של הקבוצה. "התחלקנו לקבוצות אחריות וכל קבוצה היתה אחראית על מכלול אחר ברכב: מנוע, דוושות, בלמים, שילדה, מתלים וחיפוי. נמשכתי לפרויקט כי רציתי לעשות משהו פרקטי במהלך הלימודים ולא רק תיאורטי, בניית הרכב היא הנדסת מכונות במיטבה. החזון והאתגר בבניית הרכב גיבשו מאוד את הקבוצה. היו רגעים שחשבנו שזה לא יקרה, ועכשיו שאני רואה את הרכב  – זו התרגשות אדירה עבורי."
מיכאל קוצנקו, סטודנט שנה ד' בפקולטה להנדסת אווירונאוטיקה וחלל, היה אמון על חיפוי ועיצוב הרכב. "ברגע ששמעתי על הפרויקט ידעתי שאני בפנים," הוא מספר, "בניית הרכב הייתה עבורי הגשמת חלום מילדות. אני אחראי על עיצוב הרכב ועל האווירודינמיקה שלו. בנינו את הרכב הרבה יותר חזק ממה שצריך ואני מאוד גאה בתוצאה."
"אנו מקווים שהתחלנו מסורת בפקולטה להנדסת מכונות אשר תעבור מדור לדור ותשפר מדי שנה את ביצועי הרכב על ידי שימוש בכלי תכן ואנליזה מודרניים לטובת שיפורים טכנולוגיים, כפי שמקובל במיטב האוניברסיטאות בעולם", אמר פרופסור פנחס בר יוסף, דיקן הפקולטה".
להלן סיכון קצר מפי דוריס פיטלון , מנהלת הכספים והלוגיסטיקה של קבוצת הטכניון הישראלית מחיפה , בחלוף עונת 2014 , ולפני קצת מההישגים שקטפה הקבוצה :
בסיום התחרות, דורגה קבוצת הטכניון במקום ה19 מתוך 59 קבוצות משתתפות,      ובדירוג העולמי של הקבוצות שזו השנה הראשונה להשתתפות בתחרות הגיע קבוצת הטכניון למקום הראשון , כל הכבוד !
" בעבורנו , מספרת דוריס פיטילון , סטודנטית שנה ד' בפקולטה ומנהלת הפיננסים של קבוצת הפורמולה של הטכניון , הנסיעה לתחרות באיטליה , היוותה סיכום לעבודה של שנה וחצי " .
" נקודת בוחן לציפיות , חששות ותקוות. הכל התנקז לארבעה ימים גורליים – לפחות בשבילנו. הרגשנו סיפוק אדיר לראות את מכונית הפורמולה של הטכניון , היצירה פרי עמלנו , נוסעת על מסלול מרוצים באיטליה. קשה מאוד לתאר את התחושה. פשוט חלום של שנה וחצי שמתגשם. ב11.9 עלינו על טיסה לאיטליה. הרכב הוטס שבוע לפנינו והמתין לנו שם. כולנו החזקנו אצבעות שהוא יגיע בשלום למסלול המרוצים בואראנו, ולשמחתנו כך היה " .
" ב 12.9 נפתח אתר התחרות . כל חברי הקבוצה נפגשו במסלול, והפגישה הייתה יריית הפתיחה לארבעה ימים מטורפים עבור כולנו. את היום פתחנו ברישומים וניירת. חלק מהסטודנטים הלכו לאזור הקמפינג כדי להקים את המאהל ואוהלי השינה, חלק אחר הלך לעשות קניות למצרכים לבישול ארוחת הערב, וחלק נוסף נשאר במסלול לטובת ביצוע
תיקונים אחרונים ברכב שלא הספקנו לסיים בארץ. תוך כדי ההתרוצצויות הרבות, לא הפסקנו לבחון רכבים אחרים, לדבר עם סטודנטים ממקומות שונים בעולם , לרשום לעצמנו בראש רעיונות לרכב הבא , וכמובן להשוויץ קצת ברכב שלנו " .
" בערב קיבלנו "פיט" משלנו , שם איחסנו את הרכב ואת כל הציוד הטכני, ולאחר מכן חזרנו לקמפינג שם חיכתהלנו ארוחת ערב , באזור הקמפינג השתכנו כל הקבוצות שהשתתפו בתחרות " .
" כל יום , אחרי יום עמוס של בדיקות ותחרויות , הקבוצות חזרו למתחם הקמפינג , וחילקו חוויות על בניית הרכבים " ..
" ב13.9 התחילה התחרות הרשמית. במשך היומיים הבאים הרכב עבר בדיקות טכניות בכדי לוודא שהוא עומד בכל תקנות הבטיחות של ארגון הSEA.
הרבה מאוד קבוצות נפסלו בשלב זה , הקבוצות שעברו את השלב הראשון , קיבלו את המדבקה הנחשקת , והמשיכו ליומיים של בדיקות דינמיות , במהלך הבדיקות הדינמיות , הרכב נבחן במקצים של תאוצה , סקידפאד , אוטוקרוס , ואינדורנס " .
" הגענו לתחרות עם שני חששות עיקריים , הראשון , היה שלא נעבור בכלל את שלב הבדיקות הטכניות , ולא ניכנס לאירועים הדינמיים , במשך יומיים של בדיקות טכניות , החסרנו אלפי פעימות לב , בכל פעם שהשופט נתן אישור על חלק מסוים ברכב , כל חברי הקבוצה קפצו מרוב אושר. בסופו של דבר עברנו את כל הבדיקות הטכניות בהצלחה , והרכב קיבל את מדבקת האישור להמשך התחרות " .
" החשש השני , היה שהרכב לא יעבור את מקצה האינדורנס , מקצה האינדורנס , זה המקצה הכי קשה בכל התחרות , זהו מסלול באורך 22 ק"מ , כאשר יש החלפת נהג באמצע , המסלול בודק את סיבולת הרכב וסיבולת הנהגים כאחד " .
מעוניינים לדעת איך זה יגמר? המשך יבוא במאמר הבא .. 

אולי מעניין אותך גם...

טופס מהיר


חדשות ומבצעים

  • ימי הולדת והפעלות לקטנטנים

    ימי הולדת מקוריים לילדים ,
    החל מגיל 4 שנים, במחירים מפתיעים !


  • מבצעים והנחות !!

    שווה להכנס לדף המבצעים..

  • קורסים מקצועיים

    במקום תוכלו ללמוד איך להיות נהג מירוצים מקצועי!!
    שאלו אותנו לגבי קורס נהיגת קרטינג מקצועי ומאתגר
  • שעות פעילות

    שעות פתיחה :

    שעות חורף
    ימים ה', ו', ש', א', - 10:00 - 24:00
    ימים ב', ג', ד' - 10:00 - 22:00

    שעות קיץ
    ימים ה', ו', ש', א', - 10:00 - 01:00
    ימים ב', ג', ד' - 10:00 - 24:00

    חגים וחופשות - 10:00 עד 01:00

    לקבוצות מתואמות : האפשרות מ 06:00 בבוקר ועד השעות הקטנות של הלילה..
  • דרכי יצירת קשר


    טלפון :  04-8501060  (מענה אנושי עד חצות)
    פקס   : 04-8500976
    אימייל   8501060@gmail.com
    מנהל כללי (ארנסט): 052-5549898
  • חדש בדן קרטינג

    רכבי קרטינג המתקדמים בעולם עכשיו בדן קרטינג!!
    SODI RX7 - תוצרת צרפת
  • חוג קרטינג

    חדש בדן קרטינג
    חוג קרטינג ראשון מסוגו בארץ
    לפרטים נוספים ניתן ליצור קשר עם המסלול
    04-8501060
  • קרטינג חוצות

    קרטינג חוצות המפרץ מותאם לנהיגת חורף ופתוח בכל ימות השנה 
    צרו קשר עוד היום לפרטים נוספים
    04-8501060