התפתחות המירוצים בעולם
 
מרוצי מכוניות החלו בסמוך להמצאת המכונית, המרוץ הראשון נערך מפריז לרואן ב-22 ביולי 1894 על ידי מגזין "לה פטי ג'ורנל" כמבחן אמינות למכוניות התקופה. שנה לאחר מכן, נערך לראשונה מרוץ לשם הספורט. המרוצים הראשונים התקיימו בדרך כלל על דרכים ציבוריות מעיר אחת לאחרת, ב-1903 התרחשה תאונה קטלנית במרוץ מפריז למדריד, ובעקבותיה נאסרו מרוצים בדרכים ציבוריות בצרפת. בתוך מספר שנים הופיעו מרוצים במסלול סגור, באורך של עשרות קילומטרים, אותו הקיפו המתחרים מספר פעמים. אחד מהמרוצים האלו היה המרוץ של לה מאן, שהיה גם המרוץ הראשון שנקרא "מרוץ גרנד פרי" (מרוץ הפרס הגדול), ובכך החל סבב תחרויות באותו השם
לקראת שנות ה-30 של המאה ה-20 החלו להופיע מכוניות על שנבנו במיוחד למרוצים. הן צוידו במנועי 8 עד 16 צילינדרים בעלי מאות כוח סוס והוגבלו למשקל של עד 750 קילוגרם לפי תקנות המכונות פורמולה. בין היצרנים הבולטים היו גרמנים כדוגמת אוטו יוניון ומרצדס בנץ וצרפתים כדוגמת בוגאטי, דליי ודלהיי. לקראת סוף שנות ה-30 היצרנים הגרמנים השיגו שליטה מוחלטת במרוצי הגרנד פרי, ככל הנראה בעידוד השלטון הנאצי. באותן שנים החלו להתארגן אליפויות בינלאומיות שאיחדו מרוצי גרנד פרי מכמה ארצות. בתחילה חושב ניקוד עבור יצרני המכוניות בלבד, אך ב-1935 נוסדה אליפות הנהגים של ה"גרנד פרי האירופאי" - אליפות זו נערכה מאז מדי שנה עד לפרוץ מלחמת העולם השנייה
במקביל למרוצי הגרנד פרי, שהתקיימו במסלולים סגורים, המשיכו להתקיים מרוצים מנקודה לנקודה שכונו מרוצי ראלי. מרוצים אלו התקיימו בדרכים ציבוריות ובאותן שנים התפשטו למדינות מרכז אירופה, בעיקר מסביב להרי האלפים. אופי המרוצים היה שונה מאירוע לאירוע - לעתים כלל האירוע עצירות בנקודות מסוימות לשם ביצוע מבחני שליטה ברכב, ולעתים המרוץ התבסס בעיקר על יכולות הניווט וקריאת המפה של הנהגים.
בשנת 1947, לאחר מלחמת העולם השנייה, החלה להתארגן אליפות עולם שבה נקבעו מגבלות מוגדרות (המכונות פורמולה - Formula) למכוניות המשתתפות. סבב המרוצים התרחב ובמקביל החלה להתהוות התאחדות המכוניות הבינלאומית (FIA), שקיבלה את האחריות לקביעת התקנות מאז ועד לימינו. עם התפתחות סבב המרוצים אליפות זו קיבלה את השם פורמולה 1.
בשנות ה-60 עם ההתקדמות בפיתוח כלי רכב המותאמים לנסיעה בשטח התפתחו מרוצי שטח במתכונות שונות. הנפוצים ביותר היו המרוצים בסגנון פשיטת הראלי, כדוגמת מרוץ הבאחה במקסיקו ב-1967 ועשור לאחר מכן ראלי דקר. כלי הרכב המשתתפים היו ייעודיים לשטח או כלי רכב סדרתיים שעברו התאמות ושיפורים.
סוג נוסף של מרוצים שהחל את דרכו בשנות ה-60 הוא מרוצי דראג, בהן התחרו מכוניות במרוצים למרחק קצר (בדרך כלל 400 מטר) בקו ישר. המכוניות המשתתפות נבנו במיוחד כדי להשיג את הזינוק המהיר ביותר.
 
ב-1973 יסד ה-FIA את אליפות הראלי העולמית. באליפות זו השתתפו מכוניות סדרתיות משופרות שבמראן החיצוני הזכירו מכוניות קומפקטיות רגילות, בניגוד למכוניות הספורט. מאפיין נוסף של תחרויות הראלי היה נסיעה בדרכים ציבוריות שאינן משמשות כמסלול מרוצים בדרך כלל, כבישים סלולים ודרכי עפר.
בעשורים האחרונים של המאה ה-20 לא חלו שינויים משמעותיים בסוגי המרוצים. המגמה הכללית הייתה קיצוץ באורכם של המרוצים (מבחינת זמן או מרחק) בעיקר כתוצאה מהעלות ההולכת ועולה של המכוניות והמרוצים עם התקדמות טכנולוגיית כלי הרכב. סוגיה נוספת שהשפיעה רבות על אופי המרוצים היא נושא הבטיחות. מרוצים קוצצו ומותנו ומכוניות הוגבלו כדי להתאים לסטנדרטים מחמירים של בטיחות הנהגים המתחרים והקהל הצופה במרוצים.
ראם סמואל הוא הישראלי הראשון שהשתתף בהצלחה במרוצי מכוניות במסגרת בינלאומית .
סוגי המירוצים:
מושב יחיד (פורמולה וכו' ) , ראלי , תיור , אופנועים , קארטינג ועוד .
קצת פירוט על ההיסטורייה של הענף שלנו , קארטינג:
ראשיתו של ענף הקארטינג הייתה בקליפורניה של שנות החמישים, עת ארט אינגלס הרכיב את הקארט הראשון שלו מצינורות פלדה ומנוע של מכסחת דשא‏ בחלוף שנים ספורות, יצרנים רבים החלו לייצר קארטים כאלה ברחבי יבשת אמריקה. עד סוף העשור כבר הגיעו הקארטים לאירופה, שם נחלו הצלחה רבה.
בשנות השישים החל הענף להתמסד, כאשר הפדרציה הבינלאומית לאוטומובילים (FIA) הקימה גוף בקרה בשם CIK, העוקב אחר ענף הקארטינג. במקביל, החלו להופיע יצרנים ייעודיים לייצור מנועי קארטים. מנועים אלו החליפו בהדרגה את השימוש במנועי מכסחות דשא ואופנועים. החל משנות השבעים, החלה ההכרה בקארטינג כחממה לגידול אלופי מרוצי מכוניות, כאשר אלופי עולם כאיירטון סנה ואלן פרוסט התחרו בהצלחה במרוצי קארטינג במדינותיהם.
קצת מהסכנות שבענף הספורט המוטורי:
מרוץ מכוניות הינו ספורט מסוכן שאירעו במסגרתו תאונות רבות. בשנים 1990-2002 נהרגו בארצות הברית בממוצע 22 איש לשנה בתאונות של מרוצי מכוניות, 11% מהם היו צופים .‏
בנוסף לתאונות במסגרת תחרויות רשמיות ואימונים לקראת תחרויות, מתרחשות תאונות דרכים בעקבות מרוצי מכוניות בכבישים. בישראל, קבע בית המשפט העליון שיש לנהוג באחראים לתאונות דרכים בעקבות מרוץ מכוניות באופן דומה לגורמי תאונות בנהיגה בשכרות. בעקבות זאת, הורשע בהריגה ונדון ל-4 שנות מאסר, נהג שיזם מרוץ מכוניות, למרות שהוא לא היה מעורב בפועל בתאונה שנבעה מהמירוץ‏. אולם בפסק דין שניתן מאוחר יותר נקבע ברוב דעות שאין להרשיע בהריגה את מי שהשתתף במירוץ מכוניות אך לא היה מעורב בתאונה עצמה‏.

אולי מעניין אותך גם...

טופס מהיר


חדשות ומבצעים

  • ימי הולדת והפעלות לקטנטנים

    ימי הולדת מקוריים לילדים ,
    החל מגיל 4 שנים, במחירים מפתיעים !


  • מבצעים והנחות !!

    שווה להכנס לדף המבצעים..

  • קורסים מקצועיים

    במקום תוכלו ללמוד איך להיות נהג מירוצים מקצועי!!
    שאלו אותנו לגבי קורס נהיגת קרטינג מקצועי ומאתגר
  • שעות פעילות

    שעות פתיחה :

    שעות חורף
    ימים ה', ו', ש', א', - 10:00 - 24:00
    ימים ב', ג', ד' - 10:00 - 22:00

    שעות קיץ
    ימים ה', ו', ש', א', - 10:00 - 01:00
    ימים ב', ג', ד' - 10:00 - 24:00

    חגים וחופשות - 10:00 עד 01:00

    לקבוצות מתואמות : האפשרות מ 06:00 בבוקר ועד השעות הקטנות של הלילה..
  • דרכי יצירת קשר


    טלפון :  04-8501060  (מענה אנושי עד חצות)
    פקס   : 04-8500976
    אימייל   8501060@gmail.com
    מנהל כללי (ארנסט): 052-5549898
  • חדש בדן קרטינג

    רכבי קרטינג המתקדמים בעולם עכשיו בדן קרטינג!!
    SODI RX7 - תוצרת צרפת
  • חוג קרטינג

    חדש בדן קרטינג
    חוג קרטינג ראשון מסוגו בארץ
    לפרטים נוספים ניתן ליצור קשר עם המסלול
    04-8501060
  • קרטינג חוצות

    קרטינג חוצות המפרץ מותאם לנהיגת חורף ופתוח בכל ימות השנה 
    צרו קשר עוד היום לפרטים נוספים
    04-8501060