04-8501060

מעוניינים באירוע קרטינג לכל המשפחה?

יש לי ילד שנולד עם ההגה בין השיניים – מה תפקידי בתור הורה?

יש לי ילד שנולד עם ההגה בין השיניים – מה תפקידי בתור הורה?

 

(המאמר נכתב בלשון זכר, אך מתייחס לשני המינים באופן שווה)

מתחרים מקצועיים ונהגי פורמולה 1, לרוב נולדים לתוך סביבה שבאופן כזה או אחר מאפשרת להם להשתלב במירוצים ונהיגה מקצועית מגיל מאוד צעיר. יתרון הגיל הצעיר רלוונטי כמעט לכל מקצוע, בין אם זה נהיגת מירוצים, ריצה למרחקים או שחמט. ככל שמתחילים מוקדם יותר ומטמיעים את האהבה למקצוע מגיל צעיר יותר, כך קיים סיכוי רב יותר שהילד יתפתח לאהוב את התחום בו הוא עוסק ויגיע לתוצאות מדהימות.

אז איך כל זה קשור לקארטינג מקומי ופשוט?

ובכן – כדי להתחיל וכדי להתמיד, לרוב צריך להתחיל ממשהו נגיש. אם כל נסיעה לאימון תצריך הסעה של הילד 3 שעות לכל כיוון, או תצריך טיסות יקרות לחו"ל, התשתית של האימונים תהיה רעועה, האימונים יהיו נדירים, והיתרונות שבתרגול הקבוע, ייעלמו, יחד עם תחושת ההצלחה של הילד והרצון שלו להתמיד.

חשוב לפתח את הילד בקצב שלו, לעודד אותו ולתמוך בו בכל אימון. להתחיל ממקצי קארטינג פשוטים של כיף, ליהנות עם המשפחה, או להביא את החברים ליומולדת באחד מסניפי הקארטינג כדי לטעום מהחוויה של הקארטינג בגיל צעיר ככל הניתן. לרוב, כבר אז, על המסלול עם החברים, יהיה ניתן להרגיש למי מהילדים יש חוש בסיסי לנהיגה ומי באמת נהנה מהתהליך לעומת אלו שסתם באו לעשות קצת כיף עם חברים ביומולדת.

השלב החשוב ביותר בדרך, הוא תמיכת ההורים או ההורה שמלווה את הילד לאימונים ולמירוצים (אם אתם קוראים את זה, אתם ככל הנראה כבר משתייכים לקבוצת ההורים החשובה הזו). רוב הילדים שמתחילים להתאמן ואז להתחרות בתחרויות מקומיות, יגיעו (לפחות בתקופה הראשונה) עם אחד או שני ההורים. ולמרות שהאבא או האמא הנלהבים אולי לא יושבים בקארט או נוהגים במקום הילד, יש להם תפקיד מכריע בהצלחה של ילדיהם!

כשמסתכלים על סוגי הורים אשר מלווים ילדים בני 18, 17, 13 או אפילו בני 8 או 7 (כן כן, הם מתחרים יחד עם הבוגרים על אותו מסלול ולפעמים גם עושים לגדולים בית ספר!) – ניתן להבחין בסוגים שונים של עידוד, בסוגים שונים של אמירות, ותפיסות עולם שונות מאוד, המשפיעות בצורה קריטית על איך הילד רואה את המירוץ (דרך להרשים את אבא/אמא, דרך ליהנות, דרך להתבלט בין חברים וכו'), על איך הוא רואה את עצמו כנהג ("אני מרוכז", "אני זהיר", "אני מפוזר", "אני תחרותי") , ואיך הוא תופס את השפעת הגורמים החיצוניים על ההצלחה שלו במירוץ ("הקארט התקלקל", "השופט לא שם לב לעבירה", "הנהג השני נסע לא הוגן", וכו').

בתור הורה תומך ומלווה, חשוב לתת לילד את הכלים להתמודד עם כל סיטואציה במסלול בצורה שקולה, מחושבת והכי חשוב – רגועה. 

לא פעם ההורה יכול לכעוס על שיפוט לא הוגן, או על תקלה טכנית, ולצעוק בעצבים על המדריך או על השופט, או "לחמם" את הילד על סוגיה כזו או אחרת במירוץ. ובעוד שאדם מבוגר, יכול (גם לא תמיד) לאזן את עצמו או לבחור להתייחס או להתעלם מאמירות חיצוניות, לילד אין יכולת מפותחת כזו, בטח כשמדובר באמא או אבא. לכן אמירות מתסיסות או כעס, תורמות הרבה פחות מאשר אמירות תומכות ורוגע מצד ההורים. 

לצד המהירות והטכניקה של הנהיגה, נהג לא רגוע או כועס, לעולם יסע פחות טוב מנהג רגוע ונינוח. נהג לחוץ, נהג כועס, או נהג מוטרד – לא יצליח לגייס את מיטב הפוקוס על המסלול ויעשה יותר טעויות מנהג רגוע ומפוקס שימנף טעויות של אחרים כדי להתקדם במירוץ. 

אם אתם מלווים ילד קטן בצעדיו הראשונים בעולם הנהיגה התחרותית, תלוו אותו באהבה, עם המון סבלנות, תתמכו בו בצורה חיובית, תרגיעו אותו אם הוא חזר נסער ממקצה מירוץ, תמצאו דרכים לעודד אותו וליצור עבורו איזון נפשי שיאפשר לו לחזור למקצה המירוץ הבא, חזק יותר ומפוקס יותר, וללא רגשות אשמה על כך ש"איכזב" אתכם ההורים במקצה הקודם. זה יותר חשוב מעקיפה במירוץ, או זמן שיא במסלול. כל אלו יגיעו לבד בהמשך, ככל שתקפידו לתמוך בילדכם לאורך הדרך. 

חשוב לזכור שמדובר ב"מרתון" ארוך טווח ולא "ספרינט" קצר של מירוץ אחד – ולא פחות חשוב, תהנו מהתהליך יחד עם ילדכם ותראו איך הוא צומח על המסלול ממירוץ למירוץ!

 

אנחנו יודעים מה העובדים שלך רוצים

יום כיף ומאתגר שכולו חוויה

עוד בנושא

למגוון פעילויות בדן קרטינג

השאירו פרטים ונחזור אליכם



קידום אתרים בגוגל קידום אתרים בגוגל