אני לא נהג מירוצים מלידה – האם הכל אבוד?
אני לא נהג מירוצים מלידה – האם הכל אבוד?
נהיגת מירוצים אמיתית היא ספורט ומקצוע לכל דבר ועניין.
לכל בר דעת ברור שמירוצי הפורמולה 1 או הראלי או הנאסקר – מאויישים ע”י אנשים שגדלו לתוך העולם הזה מגיל צעיר, השקיעו בכך המון מאמצים זמן וכסף ועבדו קשה כדי להגיע לאן שהגיעו.
אך יחד עם זאת, חשוב לזכור שסצנת המירוצים והספורט המוטורי בכלל, לא מסתכמת בנהגי העלית המאיישים את הליגות הגדולות, בדיוק כמו שסצנת הספורט האולימפי או הכדורסל אינם מסתכמים בספורטאים אולימפיים ושחקני ה-NBA.
ישנן ליגות רבות ומגוונות עבור תחומים מוטוריים שונים, וכל אחד יכול למצוא את המקום שבו הוא ירגיש את האתגר המתאים עבורו ועדיין יהנה מהספורט המוטורי (בדיוק כמו שיש אנשים שאינם מתחרים באולימפיאדה ועדיין מהווים ספורטאים מצטיינים).
כשנכנסים לדיון הכשרון מול העבודה הקשה, קל לנו לראות נהגים טובים מאיתנו ולהגיד שהם כישרוניים יותר מאיתנו, או צעירים יותר מאיתנו, או מנוסים יותר מאיתנו. אך בפועל, במיוחד בתחרויות בליגות מקומיות – למשתנים כמו השקעה באימונים וזמן על המסלול, תהיה השפעה מכרעת הרבה יותר מאשר כל טיפה של כישרון מולד.
אבל אז נכנס אתגר הזמן והכסף…
לחלקנו יש מגבלה של זמן, לחלקנו מגבלה של כסף, ולחלקנו יש את שתיהן גם יחד.
כאן המקום לציין בצורה ברורה שהשקעה בשיפור כישורי הנהיגה לא תגיע ללא בחירה מודעת ופשרות בתחומים אחרים.
מגבלות הזמן והכסף הינן מגבלות אמיתיות ומוחשיות מאוד, אך מי שמעוניין להשקיע ולהתקדם בעולם המירוצים, חייב להבין לדוגמא שההשקעה הכספית בתחום הקארטינג תהיה ככל הנראה ההשקעה הכי נמוכה שתצפה לו לאורך הדרך. זוהי מדרגת הכניסה הבסיסית והזולה ביותר עם עלות של כמה עשרות שקלים לכל מקצה אימונים קצר.
מגבלת הזמן לעומת זאת, מורכבת יותר, ומצריכה חשיבה יצירתית וגמישות מחשבתית. חלקנו עובדים במשרה מלאה, לחלקנו יש משפחה וילדים קטנים, חלקנו תלמידים בבית ספר או אוניברסיטה וחלקנו משרתים בצבא. לכל אחד מאיתנו יש את סט המגבלות שלו והמגבלות הללו אמיתיות ולגיטימיות לחלוטין. אך מי שרוצה בכל זאת להשקיע ולהקפיד על אימונים, הרי מומלץ שיבדוק היכן לאורך השבוע יש לו/ה כחצי שעה פנויה, או יותר נכון חצי שעה שניתן לפנות.
דן קארטינג פתוחים בשני מרכזים מוטוריים בקניון חיפה ובחוצות המפרץ. שעות הפעילות גמישות ביותר, וכוללות את שישי ושבת משעות הבוקר ועד שעות הלילה המאוחרות. כך שמי שירצה למצוא זמן, ככל הנראה יצליח.
מי שמעוניין להתאמן ברצינות, יעדיף להגיע בתחילת היום או בסופו, כשהמסלול פנוי יחסית ולא מצריך המתנה או הצטופפות עם נהגים לא מנוסים על המסלול.
ובשונה מימי כיף מהעבודה או סתם נסיעה מזדמנת עם החבר’ה, אימוני נהיגה מצריכים הקפדה ומשמעת גבוהה יותר, ולא פעם ייעשו באופן עצמאי או לכל היותר בזוגות. כולנו מתפקדים תחת אילוצי לו”ז שונים, ולא תמיד קל למצוא פרטנר מסור לאימונים באותה רמה כמוכם. לכן אל תחפשו או תסתמכו על אחרים כדי להשקיע זמן באימונים.
אז מתי בכל זאת כדאי להגיע למי שאין זמן?
להורים צעירים עם ילדים קטנים, הזמן המושלם יהיה ככל הנראה מיד אחרי פיזור הילדים במסגרות בימי שישי, או לחלופין בשעות הערב המאוחרות במהלך השבוע.
לתלמידי בית ספר, הזמן המיטבי יהיה ככל הנראה בשישי אחה”צ או שבת בבוקר. למרבית הסטודנטים הלו”ז משתנה מאוד בהתאם לשלבי הלימודים, לכן כל זמן שלא יפגע בשעות השינה או הלימודים, יהיה זמן טוב.
בכל מקרה – מומלץ להגיע למסלול כשאתם רעננים, מרוכזים ומלאים בכוחות נפשיים ופיזיים. הדבר יבטיח הישגים ברמה גבוהה יותר על המסלול, ריכוז שיא ותרגול אפקטיבי יותר.
תמיד תזכרו, שבמסלולי הקארטינג, מעטים האנשים שמגיעים באופן עקבי וקבוע, אפילו אלו שמתחרים בתחרויות, לא פעם מדלגים על אימונים ולא מקפידים ללמוד את המסלול או את קווי הפניה הנכונים. אם תקפידו להשקיע יותר מאחרים – תראו מהר מאוד כיצד אתם סוגרים את הפער על שותפיכם למסלול ומתחילים להשיג תוצאות מדהימות!
נשמע מעניין? אז למה אתם מחכים?
בואו ניפגש על המסלול!